12/07/2016

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Magiczne miejsca i postacie




Tytuł: „Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Magiczne miejsca i postacie
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawca: HarperCollins Polska
Data premiery: 09.11.2016
Ilość stron: 80



Chyba jednym z ważniejszych wydarzeń tego roku dla potteromaniaków była premiera filmu Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Tak, jestem potterhead, bez wątpienia. Nie, nie widziałam jeszcze filmu, nad czym bardzo ubolewam. I jak na razie nie zapowiada się, żebym miała szansę wyskoczyć na seans, pozostaje liczyć na cud albo oczekiwać cierpliwie na dvd. Albo, prościej, pocieszyć się fantastyczną kolorowanką, która choć na chwilę oderwie myśli od rzeczywistości. 

Może nie jestem geniuszem manualnym, co już kiedyś mówiłam, ale kolorować lubię. Szczerze, jestem fatalna w malowaniu, rysowaniu i wszystkim tym, co się robi z kredkami i tym podobnym. Gdybym nie rzuciła w drugiej klasie podstawówki kariery profesjonalnej koloratorki kioskowych kolorowanek dla dzieci pewnie byłabym teraz gwiazdą i projektowała okładki książek, wiem. A tak na poważnie, rodzinnie mam nie najgorsze zadatki na rysunek, kwestia braku praktyki tu wychodzi. Tak więc teraz, po latach, wracam sobie do kolorowania, nie dlatego, by wyszły mi cudne obrazy, a bardziej, żeby się odstresować i zająć czymś ręce, nie biegać myślami w tę i we w tę. 

Takie skomplikowane kolorowanki, z detalami, potrafią skutecznie wyciszyć człowieka. Bardziej wymagające, na większym formacie zajmują na dłużej, a ja sięgam po nie od czasu do czasu, więc nie kupuję jakoś masowo (to nie są kolorowanki dla pięciolatków, gdzie połowa strony to był jeden obszar do zamalowania i można było szybko jeździć kredką po kartce). Wydaje mi się, że 2016 rok jest rokiem przełomowym, jeśli chodzi o wydawanie dodatków do serii. Przypatrzmy się choćby potterowskiemu uniwersum. Seria wydana jest przez Wydawnictwo Media Rodzina; to samo wydawnictwo wydaje też książkę w ilustrowanej wersji, oraz wypuściło serię z nową szatą graficzną. Z kolei Wydawnictwo Otwarte rozpoczęło szał kolorowanek potterowskich, a niedawno także dzienników. A tu zaledwie w zeszłym miesiącu i Wydawnictwo HarperCollins Polska postanowiło dodać coś od siebie!

Pozycja Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Magiczne miejsca i postacie przenosi nas do świata Harry'ego, ale za czasów Newta Scamandera, przeuroczego magizoologa. Tak, mimo że nie oglądałam jeszcze filmu, to jako maniak potterowy to i owo wygooglowałam, poczytałam. Ta kolorowanka to świetny pomysł na prezent dla każdego fana Pottera czy fana kolorowanek. Pełno w niej postaci, magicznych stworzeń, które zaczarują nas na długie godziny.

Kolorowanka wydana jest na solidnym papierze, mocniejszym, nic nam nie przebija na drugą stronę, nie powstają żadne ślady. Jak ktoś będzie zadowolony z pokolorowania może nawet wyciąć stronę i śmiało wstawić w ramkę i powiesić. I tak można mieć plakat DIY. Idealny zestaw? Kocyk, kawa, kredki i kolorowanka. Cztery razy "K", dziękuję!

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska :)

Logo Harper Collins

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz