8/26/2016

Harry Potter - kolorowanki dla dorosłych


Miałam nadzieję na zrecenzowanie tych pozycji w formie video, ale niestety wyjazdy, przesunięcie zakupu sprzętu... a właściwie głównie to przez to pierwsze musiałam zmienić plany. Wy widzicie ten post dziś, tj. 26. sierpnia, ale ja go piszę jeszcze w lipcu, żeby podczas mojej nieobecności na blogu nie świeciło pustkami. Tak czy inaczej, mam nadzieję, że i przez tradycyjną recenzję uda mi się zachęcić Was do sięgnięcia po te kolorowanki.



KTO NIE ZNA POTTERA RĘKA DO GÓRY!!! Żartowałam. Serio ludzie, to przecież nie możliwe, żeby ktoś nie kojarzył serii (nawet jeśli jej nie czytał). Seria J.K. Rowling wniosła bardzo wiele do życia jej odbiorców, wielu spośród pytanych o jedną powieść, najlepszą z jaką miało się do czynienia, powieść, która najwięcej dla nich znaczy odpowiada, że to właśnie Harry Potter. Sama również zaliczam się do grona tych osób i nie ukrywam, że czerpałam z niej zarówno przyjemność, co i wiedzę na różne tematy, a przede wszystkim nauczyła mnie empatio, zrozumienia, ukazała, co tak naprawdę jest w życiu ważne. 

Dla fanów Harry’ego takie kolorowanki to z pewnością przyjemny dodatek do serii, zwłaszcza, kiedy na polskim rynku wydawniczym wychodzi tak mało około seryjnych pozycji; bądź gadżetów. Ale są one  świetną opcją nie tylko dla fanów Pottera. Jeśli ktoś wkręcił się w kolorowanki dla dorosłych, które ostatnimi czasy są bardzo popularne, to i na tych się nie zawiedzie. Pełno w nich magicznych stworzeń, można kolorować czy to chochliki kornwalijskie, czy Zgredka, Hardodzioba. Nie brakuje przeróżnych scen z filmu, herbów Slytherinu, Gryffingoru, Hufflepuffu, Ravenclaw oraz herbu szkoły. Są tu także jakby kolaże stworzeń, np. duża kolorowanka z tańczącymi ogrami górskimi ubranymi w stroje do baletu.
Także wybór przeogromny, poziom też zachwyca, wszystkie detale są dopracowane, na pochwałę zasługuje również sam wygląd książek, bo są one z naprawdę mocnego papieru, i bez obaw, że coś odbije się na innych stronach można szaleć z kredkami (i nie tylko!). 

Jak to kolorowanki dla dorosłych – odprężają. Ale, co mi się bardzo spodobało, przywołują też wspomnienia. Kiedy zajmujesz się akurat kolorowanką z kadrem z ekranizacji automatycznie słyszysz głosy, dialogi, pamięć pracuje, a ty zauważasz, że na te i na tamte detale dotyczące np. klasy nie zwracałeś uwagi. 

Kolorowanki z uniwersum Harry’ego Pottera nie tylko działają antystresowo, ale wywołują uśmiech na twarzy, kiedy akurat przypomina się scena. Polecam fanom i nie tylko!


Za książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Otwarte


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz