6/11/2016

TAG #6 - TMI Book Tag


I kolejny tag zapoznawczy. Tak, tak, takie coś to ja powinnam zrobić przy początku bloga. Ale co poradzę, wcześniej nie interesowałam się tagami, zresztą na przybliżenie Wam mojej osoby nigdy nie jest za późno! Bez zbędnego przedłużania, bo już samych pytań jest wiele, przejdźmy do tagu! :)


1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Tutaj od razu przychodzi mi na myśl Celaena ze Szklanego Tronu. Cwana zabójczyni ma słabość do luksusu w tym także do mody. Kto powiedział, że ze względu na swoją profesję musi żyć w spartańskich warunkach? Celaena uwielbia suknie i nie tylko, kto czytał Królową Cieni ten wie ;) #TeamRowan

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Hmmm... Rowan? O, i Darkling, i Warner, Arin, Raffee, Cal...

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Tris z Niezgodnej i America z Rywalek. Co się stało dość szybko, bo złej ocenie postaci (a właściwie zbyt dobrej) zobaczyłam to infantylne dziewuszysko.

4. Największa książka na twojej półce?
Nie wiem czy brać tu pod uwagę objętość, czy wymiary. Bo jeśli to pierwsze to Harry Potter i Zakon Feniksa, a jeśli drugie, to... Harry Potter i Kamień Filozoficzny - wersja ilustrowana.     

5. Najcięższa książka na twojej półce?
Harry Potter i Zakon Feniksa albo Szczygieł.

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Tak, udało mi się wygrać parę w konkursach, z Igrzysk Śmierci i Wybranych.

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
O tak, ostatnio nawet kilka zamówiłam. M.in. z Harry'ego Pottera i LoTRa.

8. Książkowa para, której kibicujesz?
Rowan i Celaena, a ostatnio Layla i Roth.

9. Ulubiona seria książek?
Szkoda nawet czasu na wymienianie! Sporo mam takich, ale taka fundamentalna, do której zawsze będę mieć sentyment - Harry Potter.

10. Ulubiony soundtrack z książki?
Chodzi o ekranizacje? Cóż, uwielbiam soundtrack Harry'ego Pottera (a to niespodzianka!), Władcy Pierścieni, Hobbita, Igrzyska Śmierci również mają fajny. A z takich mniej książkowych, bo tu chyba film był pierwszy czy tam wzorowany tylko na czymś, Piraci z Karaibów - miazga!

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Jestem zdania, że nawet jeśli się książkę/serię kocha, to czasami trzeba umieć się z nią rozstać. Kiedyś nie mogłam się pogodzić z faktem, że Insygnia Śmierci to zakończenie serii, ale teraz wiem, że to była najlepsza decyzja, jaką autorka mogła podjąć.

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
Hobbit; Black Ice; Eve, Anny Carey - co prawda nie jednotomówka, ale tylko jedna u nas wydana, niestety. Kiedyś skompletuję w oryginale.

13. Od kiedy czytasz?
Jako dziecko, wiadomo, jakieś bajki etc, ale tak intensywnie, książkoholikowo zaczęłam końcem podstawówki.

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Slytherin. Od zawsze, na zawsze :)

15. Czego szukasz w książce?
Czegoś niespodziewanego, co mnie porwie na długie godziny, humoru, niebezpieczeństwa.

16. Ulubiony cytat?
Miałam kiedyś takie plany, by je zapisywać, bo pamięć mam dobrą, ale krótką. W każdym razie, dwa z tych, które kocham i pamiętam:




17. Ulubiona okładka?
 
Jest multum przepięknych okładek, same te pod szyldem Wydawnictwa Filia bez wyjątku przykuwają uwagę, nie będę spisywać połowy mojej biblioteczki.

 18. Akcja vs romans?
Idealne jest połączenie obu.

19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
Jak to, gdzie idę? Czytam jeszcze szybciej, by się przekonać, co dalej nastąpi!

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Zależy od tego, jak bardzo mnie ona wciągnie i czy mam akurat czas. Czyli od 1 dnia do tygodnia.

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
To kwestia indywidualna każdej cudksiążki. Ostatnio niemal natychmiast staram się czytać kolejną książkę, żeby zagasić kaca.

22. Najmniej lubiana książka?
Trochę tego było... ale i tak prym wiodą lektury!

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Poczucie humoru, zdecydowanie i konsekwentne działanie.

24. Co cię odrzuca w postaci?
MarySuizm

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Kiedy już stałam się zapaloną książkoholiczką stwierdziłam, że chciałabym polecać książki większemu gronu, niż tylko znajomi. Ogółem założenie bloga to był jeden wielki spontan.

26. Straszna książka?
Zazwyczaj stronię od kryminałów, horrorów, nic nie przychodzi mi do głowy.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Musi być w książce coś wyjątkowego, żeby mnie poruszyła. Ostatnio uroniłam kilka łez na Zanim się pojawiłeś.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Ognisty pocałunek, Jennifer L. Armentrout. Cudne, jak wszystko od tej Pani.      

29. Ulubiony tytuł?
Córka Zjadaczki Grzechów.

30. Ostatnio przeczytana książka?
Ognisty pocałunek, Jennifer L. Armentrout

31. Co teraz czytasz?
Bez słów, Mii Sheridan.

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Harry Potter i Kamień Filozoficzny

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Snape :']

34. Autor z którym chcesz porozmawiać?
J.K.Rowling, Marie Rutkoski, Tahereh Mafi, Jennifer L. Armentrout

35. Ulubiona jedzenie do czytania?
Nie jem przy czytaniu.

36. Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?
Hogwart, Śródziemie, Terrasen

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Panem

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Emm, dzisiaj rano?

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
Pojęcia nie mam. Ale strasznie mnie irytuje, kiedy autor na siłę stara się używać młodzieżowego slangu, a wychodzi żałośnie.

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Yep!

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Miotła

42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Z moją koordynacją? Kibic. Chociaż w sumie, jak się czasami potrafię wydzierać na bohaterów... komentator?

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Nie mam pomysłu.

44. Ulubiony podryw na książkę?
O nie XD

45. Użyłaś go kiedyś?
Nie

46. Ile masz książek?
Tak około 500.

47. Kogo tagujesz?
Każdego kto jeszcze nie robił tego tagu (mam wrażenie, że byłam ostatnia).


Uff! Dzięki, że dotrwaliście do końca. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz