3/15/2016

TAG #4 - Niepopularne opinie o popularnych książkach


Dziś o czymś, co często mi się przytrafia, czyli dlaczego pozycje tak wychwalane przez innych często są dla mnie książkową pomyłką? Jak to jest, że status bestsellera osiągają nieraz tanie i absurdalne bohomazy, a te warte poznania lektury giną w tłumie? Na czym polega światowy fenomen średnich książek? Kilka słów o pozycjach, które mnie nie zachwyciły, a innych tak, bądź odwrotnie.

1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz.
Żeby to jedna! Dobra, ta na którą ponownie się natknęłam jakiś czas temu, w dodatku wygrała w swojej kategorii w plebiscycie książkowym, a której po prostu nie cierpię, od początku do końca, Zostań, jeśli kochasz i Wróć, jeśli pamiętasz Gayle Forman. Bleee!

2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.
Może nie nienawidzą, ale wydaje mi się, że mało osób polubiło Córkę Zjadaczki Grzechów, którą osobiście uwielbiam!

3.Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie, wybrała złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.
To pierwsze. I, SPOILER ALERT, do jasnej cholery, Leigh Bardugo! Nie ma to jak wykreować tak nietuzinkową postać jak Darkling i spartaczyć wszystko parując Alinę z nijakim i niemal epizodycznym bohaterem jak Mal. Nienawidzę. Autorki. Za. Coś. Takiego. Przykro mi bardzo Leigh, więcej się nie spotkamy, nie po tym, co zrobiłaś z trylogią Grisza, dawno nikt tak nie zniszczył cudownej serii.

4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.
Sporo ich, np. biografie, reportaże, historyczne. Nie za często spotykam się też z romansidłami, jak już się za coś zabieram, to coś, co mam nadzieję co najmniej polubić, nie zdzierżę takich typowych harlequinów, ale nie pogardzę  d o b r y m i  wątkami romantycznymi w młodzieżówkach, dystopie, fantasy etc.

5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.
Tris, Niezgodna, Veronica Roth. Bez dwóch zdań. 

6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonana.
John Green. Tak, tak. Mam wrażenie, że chce na siłę bronić danych mniejszości, co niestety nieraz sprawia, że sam kieruje się stereotypami i zamiast zachwycić czytelników, tylko potwierdza to, czemu w zamierzeniu miał zaprzeczyć. Oprócz Gwiazd Naszych Wina nic nie trafiło w moje gusta.

7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.
MarySue-owanie postaci. Z takimi bohaterami odechciewa się czytać.

8.Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.
Chyba Gra o Tron. Przeczytałam pierwszy tom z męką i więcej nie dam rady. 

9. Mówi się, że „Książka jest zawsze lepsza od filmu”, ale który film lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka?
Dawno oglądane, ale Pamiętniki Wampirów. 


Kto po której stronie mocy stoi? :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz