1/05/2016

Wiped Out!




Tytuł: „Wiped Out!” 
Wykonawca: The Neighbourhood
Data premiery: 30.10.2015 
Dystrybutor: Sony Music Entertainment


Są takie utwory, które potrafią zauroczyć człowieka na długie godziny. Bywa, że się zakochujemy w piosenkach z zupełnie innego gatunku, niż zazwyczaj słuchamy. W moim przypadku było tak ze "Sweater Weather", i to z coverem. Jestem osobą, która znacznie częściej przesłuchuje "niesławnych" muzyków, którzy to nagrywają covery, to piszą coś swojego, nagrywają, wrzucają na youtuba. Mają wielkie głosy, są utalentowani, a skromni i tacy... prawdziwi. Są muzyką, czego nie mogę powiedzieć o większości wylansowanych przez przemysł rozrywkowy osobach.  

Od covera natrafiłam na oryginał i dotarło do mnie, że The Neighbourhood są w swojej działalności niezwykle szczerzy. Wielkie znaczenie ma dla mnie fakt, że są oni twórcami tekstów piosenek. Bo jaki jest sens w tym, że ktoś podetknie gwieździe pod nos piosenkę, zapowiadającą się na hit, skoro ona nie zasługuje na sukces, bo tak naprawdę tylko użycza głosu, nie włożyła w niego pracy, serca. Bezsens. O wykonawcach mogę mówić o muzykach dopiero, jeśli sami tę muzykę tworzą.

W szybkim tempie przesłuchałam pierwszy krążek NBHD i przyznaję, że choć trąci popem i wyczuwa się to coś charakterystycznego dla dzisiejszego przemysłu muzycznego, to byłam miło zaskoczona. A że nie tak dawno na świat wyszła druga płyta, postanowiłam i z tą się zapoznać.

Wiped Out! jest o tyle ciekawym krążkiem, że pokazuje rozwój zespołu, to ci sami faceci co poprzednim razem, ale bardziej doświadczeni. Nie ma zmian, a jest rozwój. Tak, właśnie. To mi się podoba; pokazują słuchaczom, czego się nauczyli, co poprawili, działają dalej. Jeśli ktoś zamierza sięgnąć po nowy album niech się nie obawia, że NBHD nagle zaserwują coś kompletnie innego, oszukując odbiorców na swój sposób. Zespół ma swój styl, ma charyzmę i mają, na wszystkie statki kosmiczne ze Star Wars, świetnego wokalistę. Muzyka, gitary, perkusja to jedno, ale całości dopełnia głos. 

Co mogę więcej powiedzieć? The Neighbourhood to świadomi artyści, rozrabiaki, ale jednocześnie przekazujący cudowną energię. Wiedzą co przekazują, nie udają, są sobą. I idą w dobrym kierunku. 

7/10

Płyta dostępna na empik.com

Sklep internetowy empik.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz