8/20/2015

TAG #1 - Harry Potter Characters Book Tag


Kanału na YT na chwilę obecną zakładać nie zamierzam, ale nie znaczy to, że całkowicie wykluczam popularne przy vlogowaniu tematy, zagadnienia. Postanowiłam trochę bardziej ożywić bloga. I tak oto, przedstawiam Wam pierwszy Tag, do jakiego zostałam nominowana przez KittyAillę z Biblioteczki ciekawych książek (do wyboru miałam trzy, ale jako Potterhead nie mogłam podjąć innej decyzji). Więc, i tu, na My Books My Life, doczekaliście się Harry Potter Characters Book Tag!

Harry Potter - bohater powszechnie znany i rozpoznawalny w swoim świecie
Pierwsza do głowy przyszła mi Alina Starkov z Trylogii Grisza, Leigh Bardugo. Tzw. Przyzywaczka Słońca, o ile dobrze pamiętam, z której umiejętnościami wiązano wielkie nadzieje. Na autorkę obraziłam się już przy drugim tomie, przez okropne potraktowanie Darklinga, ale co nieco z książek jeszcze pamiętam.

Hermiona Granger - bohater, którego fascynuje nauka
Hmm... Jak jest problem z tagiem to odwołanie do słynniejszych serii! Annabeth Chase od Ricka Riordana. Nawiasem mówiąc, nie znosiłam jej :D

Ron Weasley - bohater z wielodzietnej rodziny
Dlaczego akurat kiedy tego potrzebuję, nie mogę sobie przypomnieć?! Grunt, że mam półki z książkami przed oczami. Ames z Rywalek. Taaak, z tego co pamiętam to trochę powyżej przeciętnej było jej rodzeństwo (choć moja głowa skutecznie - nie mówię, że to mi się nie podoba - wypiera z pamięci książki Kiery Cass).

Fred i George Weasley - bohater, który lubi się wygłupiać
Kenji! Aaach, tak strasznie szkoda, że to koniec z tą serią Tahereh Mafi. Bohater warty do zapamiętania, jego poczucie humoru również.

Severus Snape - zły bohater, który okazał się dobry
Czy tylko ja od początku Harry'ego uważałam Snape'a za spoko gościa? Ha!, już przy Kamieniu Filozoficznym wiedziałam, że on wcale nie jest taki, jak się wszystkim wydaje... Wracając do tagu, powiedziałabym, że Darkling z trylogii Grisza, ale cóż, autorka spieprzyła sprawę, podążyła stereotypowo, przedstawiając go jako typowy czarny charakter (a mogło yć tak pięknie...). Czyli będzie Aaron Warner (co do niego też mnie przeczucia nie myliły, tak tylko mówię), z jednej z najfajniejszych trylogii jakie czytałam - Dotyku Julii. Uważam, że całe czarnocharaktetyzatorstwo jest po prostu nie fair, a bohaterowie, na których padło są pokrzywdzeni. Może dlatego często to właśnie do nich pałam największą sympatią.  

Artur Weasley - bohater, który lubi eksperymentować i ulepszać różne rzeczy
Eeeee, jest to tag z Harry'ego Pottera, więc teoretycznie nie powinnam wskazywać osób z tej serii, ale jak tylko przeczytałam ,,eksperymentować" to pomyślałam o Seamusie. Jeśli by brać pod uwagę oba epitety - Henry Fairchild z Diabelskich Maszyn. W sumie on i Artur byliby wielkimi kumplami, gdyby się poznali.

Lord Voldemort - zły bohater z nieciekawą przeszłością
Hahaha! Sauron! :D 

Draco Malfoy - bohater, który jest przeświadczony o swojej wyższości nad innymi
To może Celeste z Rywalek? Chociaż przy końcu lubiłam ją bardziej niż Americę.

Syriusz Black - bohater, który jest wiernym przyjacielem
Choć książka mi nie przypadła do gustu, jednak wskażę tutaj Rose Hathaway z Akademii Wampirów. Jako przyjaciółka była naprawdę świetna.

Peter Pettigrew - bohater-zdrajca
Mogę sobie dać rękę u... okej, kosmyk włosów, że niedawno się z takim spotkałam. A może po prostu jakoś świadomość o nim zaszczepiła się we mnie. Tylko kto to był?... Hana z Delirium. Zdrada postaci, która przez długi czas wydawała się jedną z najbardziej pozytywnych boli samego czytelnika.

Albus Dumbledore - bohater, który jest dla innych bohaterów autorytetem
Gandalf? Ten staruch nie tylko potrafi rozbawić, ale i pouczyć. Wydaje mi się, że dla wielu w LOTRze był wzorem.

Fleur Delacour - bohaterka, która jest typową kobietą
Uwielbiam ten podpunkt! Gorzej tylko z wybraniem odpowiedniej osoby, bo zazwyczaj autorzy próbują tego uniknąć. Jessamine z Diabelskich Maszyn, o tak.

Hagrid - bohater z niebezpiecznym hobby
Ciężko przebić Hagrida (i nie chodzi tylko o wzrost). Jeśli bohater ma ADHD, to właściwie wszystko do czego się zabierze jest niebezpieczne, prawda? Adam z Miłość, flirt i inne zdarzenia losowe.

James i Lily Potter - ulubiona literacka para
Elyas i Emely, od niedawna, ale na długo. Bo oboje są fantastyczni, a ich wspólne sceny rozbawiają mnie do łez, nawet jeśli są tragiczne.


Teraz powinnam kogoś nominować, tak? Cóż, jako że jest to mój pierwszy krok w świat tagów, nominuję wszystkich, którzy czytają ten post. Macie blogi, strony na facebooku? To śmiało! :)

Mam nadzieję, że się Wam podobało. Dajcie znać czy chcecie kolejne tagi, czy znacie jakieś ciekawe i co o nich sądzicie. Uff!, taki niby niepozorny tag, a ile się trzeba nabiegać przy książkach, żeby przypomnieć sobie akcje! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz