6/12/2015

Songs Of Innocence



Tytuł: „ Songs Of Innocence” 
Wykonawca: U2
Data premiery: 21.10.2014 
Dystrybutor: Universal Music Polska


Z każdym dniem coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że dobre czasy prawdziwej muzyki już minęły. Dziś już tego nie ma, nawet jeśli codziennie pojawi się jakiś znany bądź nieznany artysta z, powiedzmy, swoim kawałkiem, nawet jeśli jest on utalentowany i czuje muzykę, to wciąż nie jest to samo. Jakby ta najlepsza partia zatrzymała się w swoich czasach, jakby właśnie muzycy sprzed lat znali jej sekret. Dziś już nie ma takich zespołów jak Bon Jovi, Scorpions, Aerosmith, czy U2. Zdaję sobie sprawę, że mentalność artystów uzależniona jest on czasów, ówczesnej kultury. Ale mimo wszystko trochę smutno patrzeć na zespoły z "kiedyś", których część wciąż siedzi w branży, porównując te do obecnych. Charyzma, magia, siła. Ile bym dała, żeby tamte czasy powróciły (naturalnie jedynie aspekty muzyczne).

Szczerze powiedziawszy, choć o samym zespole wiedziałam co nieco, nigdy nie przesłuchiwałam żadnej jego płyty. Ot czasami pojedyncze utwory, ale jakoś nigdy nie zwróciłam na U2 tyle uwagi, by sprawdzić ich początki, dobrze wsłuchać się w historie niesione przez nich na krążkach, dowiedzieć się o zmianach. Cieszę się, że mogłam to zmienić i że udało mi się w końcu bliżej zapoznać z zespołem przy ich najnowszej płycie.

Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego wcześniej nie zaopatrzyłam się w ich płytę. Songs of Innocence jest taka... taka swoista. Ma w sobie coś, czego nie miała żadna dotąd przesłuchiwana przeze mnie płyta. Włączając te ulubione. 

Krążek absolutnie mnie zaskoczył. W życiu nie spodziewałabym się, że zrobi na mnie takie wrażenie. Z pewnością sporo tutaj daje Bono - fantastyczna barwa głosu, ale także siła, jego delikatność, która przenika przez każdą komórkę ciała. Ciężko wbić się w mój gust muzyczny, ale U2 udało się to, cóż, śpiewająco.

Spędzanie czasu z ich najnowszą płytą to czysta przyjemność. Normalnie wymieniłabym najfajniejsze utwory, które najbardziej mną wstrząsnęły, ale tutaj nie ma szans, żebym to zrobiła. Bo każda piosenka zasługuje na uwagę, każda jest ponadczasowa. 

To płyta, która towarzyszyć mi będzie w każdym miejscu, o każdej porze, w każdej sytuacji. Bo na każdą okazję znajdę na niej coś odpowiedniego. Cieszę się niezmiernie, że to jeden z tych zespołów, które mimo upływu lat dalej grają, dalej wydają nowe i to świetne albumy. Ich piosenki są dowodem na to, że niezmiennie warci są czasu słuchaczy, liczba fanów rośnie z każdym dniem. W dniu dzisiejszym panowie z U2 stali się także moimi idolami.

Nie pozostaje mi nic innego jak polecić Wam wszystkim płytę U2. Zapewniam, że jeśli zdecydujecie się na zakup Songs Of Innocence, będziecie zadowoleni. I to bardzo.

10/10

Płyta dostępna na Empik.com

dziękuję za spotkanie z U2 

Sklep internetowy empik.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz