4/05/2015

Liebster Blog Award



Były recenzje, były stosiki, były i zapowiedzi. Teraz czas na coś troszkę innego, na coś w czym już kiedyś miałam przyjemność brać udział, a konkretnie na Liebster Blog Award! Za nominację dziękuję Julii z Żyjemy i oddychamy słowami oraz Lexiss z Łowczyni książek.

O rany, jak ja to dawno robiłam! <rozprostowuje palce i bierze się za klikanie na klawiaturze>

Pytania 
od Julii

1. Za co lubisz książki? 

Och, przede wszystkim za dostarczane bogactwa, za to, że mogę rozwijać się psychicznie, że uczę się nowego słownictwa, rozwijam wyobraźnię. Za ich wielkie serce (świat czytelników powinien zrozumieć o co mi chodzi). Za to, że w każdym miejscu, o każdym czasie pozwalają na ogrom emocji i rozrywki. Za wszystko. Za to, że są.

2. Do jakiego książkowego bohatera jesteś podobna? 

Ha. Ha. Ha. Niech no sobie przypomnę jakąś marudę, niemającą litości dla nikogo i niczego prócz książek...Myślę, że częściowo przypominam Celeste z Rywalek (po przeczytaniu trzech części to i owo się zmienia), może Izzy z Darów Anioła, Johannę z Igrzysk Śmierci, Nevilla i Lunę z Harry'ego Pottera, złego wilka z Czerwonego Kapturka, trochę innych, których na chwilę obecną sobie nie przypomnę, cechy, czy zwyczaje nas łączą, ale głównie, przede wszystkim jestem sobą, czyli człekiem, który sam siebie czasami nie potrafi zrozumieć.

3. Jaka będzie następna książka, którą przeczytasz? 

Kończę Czarne jak heban, a po niej planuję Starter, Lissy Price. :)

4. Czy jest książka, po którą nigdy nie sięgniesz? Z jakiego powodu? 

Aktualnie taką książką jest chyba Kasacja (pierwsza przyszła mi na myśl). Książka, o której jest naprawdę głośno, która podobno wielu osobom się podoba, ale czytając opis, czy fragmenty powieści umieszczane przy recenzjach, które notabene wywoływały u mnie odruchy wymiotne i przewracanie oczami - przesyt promocji pozycji tak na mnie często działa - ani trochę mnie nie zachęciły do sięgnięcia po nią. Najzwyczajniej w świecie nie mój klimat, choć zdarza się i tak, że ubóstwiam książki z gatunku, po który nie sięgam. Na coś jeszcze mam wstręt, tylko nie pamiętam teraz na co...

5. Ulubiony cytat? 

Oj, jest ich trochę, ale przywołam te, które pamiętam na tę chwilę.

Not all those who wonder are lost. (Nie każdy błądzi, kto wędruje) - Władca Pierścieni
Nie żałuj umarłych, Harry, żałuj żywych, a przede wszystkim tych, którzy żyją bez miłości. - Harry Potter

6. Jaka książka powinna doczekać się ekranizacji? 

Zdecydowanie Czas Żniw Samanthy Shannon, Czerwona Królowa Victorii Aveyard, Powód by oddychać Rebecci Donovan, jak i wiele, wiele innych. Jeśli jeszcze nie wykupiono do nich praw, teraz niemal z datą wydania książki pojawia się informacja, że zostanie ona zekranizowana.

7. Książka do której najczęściej wracasz to...? 

Trylogia Dotyk Julii, oczywiście Harry Potter i ta, która leży najbliżej mojej ręki, gdy akurat mam ochotę na coś, co już czytałam.

8. Ulubiona szkolna lektura? 

Chyba Szatan z siódmej klasy, Ten obcy, bo prawie żadnej innej nie przeczytałam. Hihi, rebel, mogłam bez problemu czytać kilka opasłych tomisk miesięcznie, ale lektury... bleee.

9. Dlaczego założyłaś bloga? 

Spontaniczna decyzja, chęć dzielenia się opiniami na temat książek z innymi i poszukiwanie opinii obiektywnych na temat mojej książki (początkowo publikowałam ją na blogu).

10. Jaka książka/seria powinna doczekać się kolejnej części? 

Dotyk Julii. Tahereh nie mogła tak jej zakończyć! Choć z drugiej strony było super, bo część można było sobie dopowiedzieć. Ogólnie nawet jeśli po zakończeniu pojawia się niesmak, to jest on dla mnie uzasadniony.

11. Gdzie najczęściej czytasz?

W łóżku. Pod kołderką z kawą na stoliku obok.

od Lexiss 


1. Jaką książkę polecasz wszystkim?

Nie chcę pisać o takiej, o której większość słyszała, które czytała, więc Igrzyska czy Harry'ego pominę. Na chwilę obecną absolutnie wszystkim polecam Czas Żniw Samanthy Shannon. :)

2. Ile książek liczy Twoja biblioteczka na chwilę obecną? 

Cóż, wybacz, że nie przedstawię Ci konkretnej liczby, regały mam zawalone książkami na ile się da, ciężko byłoby mi to wszystko zwalać i układać jeszcze raz, ale w sumie jakiś czas temu liczyłam, więc mogę spokojnie powiedzieć, że mam teraz około 400 książek. 

3. Co myślisz o moim blogu? 

Jedyny i niepowtarzalny. ;)

4. Jaki film możesz oglądać bez końca? 

Zdecydowanie ekranizacje Harry'ego Pottera i Władcy Pierścieni!

5. Ile czasu dziennie poświęcasz na blogowanie? 

Nie mam jakoś dokładnie wymierzonego czasu, jeśli liczyć pisanie posta, plus obczajanie ogólne wychodzi około godziny, samo obczajanie jakieś 20 minut, choć zdarza się i więcej.

6. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga? Co cię zainspirowało? 

Niemal identyczne pytanie jest od Julii, nr 9, więc powtarzać się nie będę.

7. E-book czy tradycyjna papierowa książka? 

Tradycyjna papierowa książka!

8. Którego bohatera mogłabyś nazwać swoją bratnią duszą? Dlaczego?

I tutaj odwołuję do 2. pytania od Julii.

9. Posiadasz jakiegoś zwierzaka? 

Tak, szynszylę, a właściwie szynszyla. Plus jeszcze trzy psy, papuga, trzy koty należą do reszty mojej rodziny.

10. Jakiego blogera chciałabyś spotkać w realu? 

Wszystkich! I mam nadzieję, że mi się uda na tegorocznych Targach Książki w Krakowie.

11. Ulubiona przekąska?

Truskawki.

Po jedenaście pytań otrzymałam, jedenaście pytań podsyłam nominowanym przeze mnie jedenastu osobom, a są to:


A oto pytania dla Was:
1. W jakiej najdziwniejszej pozycji czytałaś/eś książkę?
2. Ulubiona pora dnia na czytanie?
3. Ulubiony męski bohater; dlaczego akurat on?
4. Najlepsze piosenki do czytania to...?
5. Ulubiony autor wszechczasów?
6. W uniwersum jakiej książki chciałabyś/chciałbyś żyć i dlaczego?
7. Lek na książkowego kaca?
8. Który autor sprawił, że nie mogłaś/eś się otrząsnąć po skończeniu książki, po którym dostałaś/eś schizy, nie mogłaś/eś nic robić; jaka to była książka?
9. Ekranizacji jakiej książki najbardziej żałujesz i dlaczego?
10. Najgorsze zakończenie książki/duologii/trylogii/serii z jakim się spotkałaś/eś?
11. Co byś zrobił/a dla spotkania ukochanego autora?

;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz