2/05/2015

Stosik - styczeń 2015 + podsumowanie wyzwań


Styczeń nie był dla mnie jakoś szczególnie luźnym miesiącem, kończył się semestr, a wraz z nim moja nauka w szkole, przenosiny do innej, trochę nerwów, na szczęście obeszło się bez potłuczonych talerzy.

Raz był śnieg, raz nie, chociaż częściej chyba mieliśmy wiosnę (przynajmniej w mojej okolicy), ale na ciepłe słoneczko nie mam zamiaru narzekać, bo w parze z delikatnym wietrzykiem tworzyło fantastyczną atmosferę. Jeśli dodać jeszcze parę przyjazdów listonosza czy kuriera, robi się jeszcze przyjemniej, prawda?

Nie przypominam sobie, żeby wydarzyło się w styczniu coś szczególnego, nie licząc spraw bardziej prywatnych... chociaż może jednak. A przynajmniej zaczęło się

Małymi kroczkami zbliża się premiera Hellheaven <suszy ząbki>, docierają  do mnie już pierwsze projekty, rozpoczynają się kolejne etapy pracy. Data premiery książki wciąż nie jest jeszcze znana, ale jak tylko pojawi się jakaś informacja, będziecie pierwszymi osobami, które się o tym dowiedzą (pomijając przyjaciół i rodzinę, którzy już się zachowują, jakby siedzieli na szpilkach, ale to chyba zrozumiecie ;) ).  Nie mogę się doczekać, aż zobaczycie opis, czy okładkę! 

A przechodząc już na tematy bardziej dotyczące tego posta, udało mi się w styczniu upolować piękną liczbę książek - 20-stkę. Co prawda dla mnie książek nigdy za wiele, ale 20 to taka okrągła i przyjemna liczba. :) Lecimy!



Na początek książki, które kupiłam sama. Nie, wcale nie mam aż tak znowuż dużo nieprzeczytanych książek na półkach. No i proszę, to były pakiety, taniej nawet na arosie bym nie kupiła! (Sprawdzałam!). Bóg zawsze znajdzie Ci pracę, Jesteś cudem i Bóg nigdy nie mruga, czyli trzy książki od przecudownej Reginy Brett, tak często wychwalanej przez moje znajome, że przy okazji promocji sama się skusiłam. Kilka (stesty, niestety dosłownie) stron za mną, bo póki co nie mogę się wyrwać od recenzenckich egzemplarzy. Postaram się chociaż jedną wcisnąć pośród recenzyjne podczas tych ferii. Jako wielka fanka bajek Disneya (z czasów poprzedzających tę durną Esmeraldę, czy jak jej tam, i inne Hannah Montany), a już szczególnie ich czarnych charakterów, nie mogłam przepuścić pakietu tych trzech prawdziwych historii, Wiedźmy, Bestii i Czarownicy. Oni też zasługują na happy ending


Tutaj już rozpoczynają się egzemplarze recenzenckie, pierwsza ich część. Ocalona (recenzja) i Milion Słońc od Papierowego Psa. Pozostaje mi nadrobić pierwszy tom trylogii Beth Revis, który kupiłam bodajże półtora roku temu... O tym jak bardzo zachwyciła mnie Pike możecie poczytać w recenzji! Kroniki Bane'a od Wydawnictwa Mag, obowiązek każdego szanującego się Nocnego Łowcy. Dziennik od Znaku, coś przerażająco-wzruszającego. Więcej niedługo w recenzji. Poukładaj mi życie od portalu Zaczytaj się!, recenzja -> klik. Od Wydawnictwa Feeria (i Feeria Young) dostałam w styczniu najnowszą książkę pani Gargaś, Pośród żółtych płatków róż (rec.), z której jestem względnie zadowolona oraz Oddychając z trudem (rec.), której na zdjęciu nie ma, bo przyjaciółce tak spodobała się pierwsza część, że od razu jak tylko ja przeczytałam kontynuację, to mi ją porwała. To chyba o czymś świadczy. :)


Druga tura recenzyjnych, czyli odnowiona (a nawet nie, bo kontakt się urwał ze względu na zmianę personelu) współpraca z portalem Gildia! To przyszło w jednej paczce, a to dopiero początek, bo już leci do mnie kilka innych cudów! Silver, którą już zaczęłam czytać, czyli kontynuacja książki o wampirach, zadziwiająco dobrej, nie było wątpliwości czy chcę się zapoznać z tomem drugim. Piękne Istoty - czas sprawdzić o co tyle szumu. Jakoś jestem uprzedzona do serii, ale kto wie, może akurat mi się spodoba. Przynajmniej nie nastawiając się na wiele istnieje większa szansa, że będę bardziej zadowolona. Król kruków, książka o której się trąbi na portalach czytelniczych, sporą część mojego tumblra zajmują też wpisy zagranicznych stron książkowych, których jakieś 40% dotyczącą właśnie tej książki. Poza tym, z tego, co mi wiadomo, wyszła/wychodzi w Polsce kontynuacja, co zawsze jest dodatkowym plusem. Drugi tom genialnej trylogii Susan Ee, odwlekany, w końcu doczeka się przeczytania. Angelfall. Penryn i świat po to coś, co z jednej strony chcę przeczytać, a z drugiej nie, bo jeszcze nie ma u nas trzeciego tomu, zwieńczającego trylogię. I ostatnie książki, trzy części Chloe King, na podstawie których powstał serial (czy dobry nie wiem, nie oglądałam). Spotkałam się z różnymi opiniami, ale nie jest to GoT, cała trylogia ma chyba tyle stron co jedna książka Martina, to ostatecznie nie zajmie mi długo czasu.

To by było na tyle ze zdobyczy książkowych. W sumie można jeszcze doliczyć wielgachną książkę z przecudownymi miejscami, zabytkami, sztuką związaną z Polską, które zostały przedstawione naprawdę w magiczny sposób. Przyda się, posłuży mi kiedyś za przewodnik, jak będę planować ogólnokrajową wycieczkę (coś się kiedyś wymyśli, dam radę). Taki prezent od brata na urodziny, o których zapomniałam wspomnieć bo świętowanie dopiero nadchodzi. 17 lat i napisana tylko 1 i 1/13 książki, muszę się w końcu zebrać, tak nie może być! Mam ostatnio taki przypływ weny i energii, że już teraz zapowiadam, żebyście nie byli zdziwieni, że mam zamiar dokończyć drugą książkę jeszcze przed wakacjami. Albo ostatecznie z poprawkami przed ich końcem.

Czas na podsumowanie wyzwań.



Czy wszystko zaznaczyłam, nie jestem pewna, mogłam o czymś zapomnieć, bo nie wszystkie książki, które czytam recenzuję.

Kolejne wyzwanie, w którym biorę udział, to 12 książek na 2015 rok. Książka na styczeń przeczytana i zrecenzowana (klik).



Trzecie wyzwanie, 2015 Reading Challenge, dość podobne jest do pierwszego, tylko ma więcej podpunktów. Żeby nie wklejać obrazka po angielsku, po prostu wrzucę tu tłumaczenie, a co mi się udało odhaczyć, skreślę. Niektóre nawet się powtarzają (są też na ww obrazku).

1. Książka licząca więcej niż 500 stron
2. Typowy romans
3. Książka, na podstawie której powstał film
4. Książka wydana w 2015 roku
5. Książka z numerem w tytule
6. Książka napisana przez autora przed 30-stką
7. Książka, w której bohaterami nie są ludzie
8. Zabawna, humorystyczna książka
9. Książka, której autorem jest kobieta
10. Kryminał/Thriller
11. Książka, której tytułem jest jedno słowo
12. Zbiór opowiadań
13. Książka wydana w innym państwie
14. Literatura faktu
15. Pierwsza książka jakiegoś popularnego autora
16. Książka ulubionego autora, której jeszcze nie przeczytałaś/przeczytałeś
17. Książka, którą polecił Ci znajomy
18. Książka, która uzyskała Nagrodę Pulitzera
19. Książka oparta na prawdziwej historii
20. Książka, która znajduje się na samym dole listy powieści, które chcesz przeczytać
21. Książka, którą uwielbia Twoja mama
22. Książka, która Cię przeraża
23. Książka, która liczy sobie więcej niż 100 lat
24. Książka, po którą sięgniesz ze względu na jej okładkę
25. Książka, którą powinnaś/ powinieneś przeczytać w szkole, ale tego nie zrobiłaś/zrobiłeś
26. Biografia
27. Książka, którą możesz skończyć w jeden dzień
28. Książka z antonimami w tytule
29. Książka, której akcja rozgrywa się tam, gdzie chciałbyś/chciałabyś pojechać
30. Książka, która została wydana w roku, w którym się urodziłaś/ urodziłeś
31. Książka ze złymi recenzjami
32. Trylogia
33. Książka z dzieciństwa
34. Książka, w której znajduje się trójkąt miłosny
35. Książka, której akcja rozgrywa się w przyszłości
36. Książka, której akcja rozgrywa się w liceum
37. Książka z kolorem w tytule
38. Książka, która sprawiła, że płakałaś/płakałeś (po prostu się wzruszyłaś/eś)
39. Książka, w której znajdziesz magię
40. Powieść graficzna
41. Książka autora, którego nie czytałeś nigdy wcześniej
42. Książka, którą posiadasz, ale jeszcze jej nie przeczytałaś/eś
43. Książka, której akcja rozgrywa się w Twoim mieście rodzinnym
44. Książka, która w oryginale powstała w innym języku niż polski
45. Książka, której akcja rozgrywa się w Boże Narodzenie
46. Książka autora o takich samych inicjałach, jak Twoje
47. Książka, którą można wystawić na scenie (w formie tragedii/komedii)
48. Zakazana książka
49. Książka, na podstawie której powstał serial telewizyjny lub która powstała na podstawie serialu
50. Książka, którą zacząłeś (zaczęłaś), ale nigdy wcześniej nie dokończyłeś (dokończyłaś)

Lista przedstawia się dość przyzwoicie, jak na sam styczeń. Sporo osób ostatnimi czasy narzeka na wyzwania, ale przecież nikt nikogo do nich nie zmusza. Moim zdaniem są bardzo fajne, bo w ten sposób można trafić na prawdziwe perełki, odkryć, że podobają nam się inne gatunki. Wiem, że akurat skończyły się święta, ale jakoś teraz naszła mnie ochotę na książkę-podpunkt 45. A gdyby nie wyzwanie, pewnie bym po taką nie sięgnęła, a przynajmniej nie myślałam o takiej z Bożym Narodzeniem w tle.

Przedostatnie wyzwanie, okazyjne, czyli po prostu lista z klasykami, których chcę przeczytać w tym roku najwięcej ile zdołam. W styczniu nic takiego z niej nie odhaczę, ale zaznaczyłam książki, które przeczytałam wcześniej.



Wyzwanie, które początkowo przedstawiłam Wam jako pierwsze, kiedy się ich podejmowałam, teraz zostawiłam sobie na koniec, bo muszę zmierzyć grzbiety książek. Pora na Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu! Z książkami, które zrecenzowałam trudno nie będzie, gorzej, jeśli zapomnę o jakiejś, którą przeczytałam nie napisawszy później jej recenzji. Kilka książek przeczytałam w formie ebooka, ale je dodam kiedy indziej, jeśli zdobędę papierową wersję. (Część niżej wymienionych wymiarów może być zaniżona/zawyżona, bo albo nie mam papierowego wydania, albo ktoś mi je zabrał (tudzież ,,pożyczył")).

Mara Dyer. Przemiana - 2,1 cm (tu może się różnić od oryginału, bo mam egzemplarz recenzencki)
Czerwona Królowa - 2,6 cm
Miasto Cieni - 3,1 cm
Stowarzyszenie wędrujących dżinsów - 2,3 cm
Pośród żółtych płatków róż - 2,2 cm
Oddychając z trudem - 3,7 cm
Poukładaj mi życie - 1,5 cm
Ocalona - 2,4 cm
Impuls - 2,9 cm
Chomik na widelcu - 1,7 cm
Zostań, jeśli kochasz - 1,6 cm
Dziennik - 1,8 cm

Co w sumie daje 27,9 cm, do moich 168 cm brakuje zatem jeszcze 140,1 cm.

12 książek to nie jest jakiś piorunujący wynik, ale jestem zadowolona.


To by było na tyle ze stosiku i podsumowań. Pochwalcie się jakie książki najbardziej Was w styczniu zachwyciły! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz